מתקפה על גולדקנופף: "החלטות נגד ההלכה"

איתי גדסי 2 Comment on מתקפה על גולדקנופף: "החלטות נגד ההלכה"

עימות בין דגל התורה לאגודת ישראל על תפקידי נציגי אגודת ישראל בממשלה הבאה ועל מיניו הצפוי של חבר הכנסת גולדקנופף לנציג בקבינט המדיני ביטחוני. בדגל התורה פרסמו עם צאת השבת הודעה בה נאמר כי דגל מתנגדת לקבלת תפקיד שר שנושא באחריות לכל פעולות הממשלה, כולל החלטות שהם נגד ההלכה, אף אם הוא מצביע נגד, עקב האחריות הקולקטיבית

צילום: אוליבר פיטוסי, יונתן זינדל - פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מסיעת 'דגל התורה' נמסר לפני שעה קלה בעקבות הפרסומים על יו"ר אגודת ישראל יצחק גולדקנופף שלוקח תפקיד בקבינט לצד תפקיד השר שקיבל: "דגל התורה מתנגדת לקבלת תפקיד שר שנושא באחריות לכל פעולות הממשלה, כולל החלטות שהם נגד ההלכה, אף אם הוא מצביע נגד, עקב האחריות הקולקטיבית. על אחת כמה וכמה בהיותו חבר בקבינט המדיני בטחוני שההחלטות שם מתקבלות לאחר שהשרים יודעים על כל הפעולות שנעשו קודם ובמיוחד כאשר מדובר בחיי אדם".

כל זאת למרות שגורמים בסביבת גולדקנופף הבהירו ביום שישי כי הוא צפוי לוותר על התפקיד, אך בדגל התורה שחשים שאגודת ישראל הולכים מאחורי גבם, ואף שלחו לנתניהו מכתב בו מחו על המשא ומתן הנפרד בין שתי הסיעות המרכיבות א רשימת יהדות התורה לכנסת, וטענו כי התנגדותם הנחרצת היא לכל תפקיד שר שנושא באחריות לכל פעולות הממשלה בשל החלטות שמנוגדות להלכה.

כזכור, יצחק גולדקנופף החליף את יעקב ליצמן כיו"ר הסיעה המרכזית ביהדות התורה, שכיהן רק כסגן שר הבריאות בשל ההתנגדות המפלגה לתפקיד שר. כעת הוא אמור להיות שר השיכון, ורק לגבי מקומו בקבינט ניטשת המחלוקת.

 

 



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    גם השרים של ש"ס זה נגד ההלכה? לא שמעו על מחלוקת בהלכה?

  2. 1

    קודם כל זה מדינה דמוקרטית, ולכן על החלטות שהן נגד ההלכה אין שום בעיה שהוא יצביע נגד, 2, אם זה חיי אדם פיקוח נפש דוחה גם יום כיפור, ככה שאין בעיה, 3. לאורך שנות ההיסטוריה היו יהודים שרים בממשלות גויים, ואני בטוח שלא כל ההחלטות היו לפי שיקולים הלכתיים,